Wydarzenia sportowe

sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki sport Mońki

Wideo z odbywających się imprez i wydarzeń

  • Młody łoś na prywatnej posesji w Mońkach   
  • Ślubowanie klas pierwszych w SP nr 2 w Mońkach   
  • Promocja albumu dziedzictwa lokalnego - Podlasiaczki   
  • Promocja albumu dziedzictwa lokalnego - p. Bajkowska   
  • Dzień Niepodległości - Bogdan Bieliński - rys historyczny   
  • Dzień Niepodległości - Starosta Moniecki Błażej Buńkowski   
  • Dzień Niepodległości - Wicewojewoda Podl. Jan Zabielski   
  • IV liga seniorów: LKS Promień Mońki - MOSP Białystok  
  • Przegląd Pieśni Patriotycznej - Natalia Popławska   
  • Przegląd Pieśni Patriotycznej - Maya Zyskowska   
  • Przegląd Pieśni Patriotycznej - Lena Bruszkiewicz   
  • Dzień Wszystkich Świętych - cmentarz w Mońkach   
  • Dance The World 2 w ZSOiZ w Mońkach - starsi   
  • Dance The World 2 w ZSOiZ w Mońkach - młodsi   
  • Dzień Seniora 2019 - hymn seniora   
  • SP nr 1 Dzień Patrona - montaż słowno-muzyczny   
  • SP nr 1 Dzień Patrona - "Jedynka najlepsza jest"   
  • XI Biegi Papieskie - występ dzieci z SP nr 1 - Promyki   

Jak wyrzeźbić szczupłą sylwetkę? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

Szczupła sylwetka to nie tylko atrakcyjny wygląd i większa pewność siebie. To również znacznie lepsze samopoczucie, doskonała kondycja i większa łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Każdego roku wraz z nadejściem wiosny, wiele osób podejmuje decyzję o rozpoczęciu odchudzania. Warto robić to z głową i oprócz właściwej diety, nie zapominać również o innych elementach, składających się na sukces w walce z nadwagą. Sprawdź, jak wyrzeźbić swoją sylwetkę i jak się zdrowo odżywiać, by skutecznie i bezpiecznie pozbyć się nadprogramowych kilogramów.

  1. 1. Zadbaj o deficyt kaloryczny
  2. 2. Jak się zdrowo odżywiać: jedz mniej, ale z głową
  3. 3. Jak wyrzeźbić swoją sylwetkę: ćwicz regularnie
  4. 4. Nie stosuj drastycznych diet
  5. 5. Pamiętaj o suplementacji!

Zadbaj o deficyt kaloryczny

Ujemny bilans energetyczny to podstawowy warunek utraty masy ciała. W prostym tłumaczeniu dzienny wydatek energetyczny organizmu powinien przewyższać ilości energii dostarczane z zewnątrz. Wówczas, energię niezbędną do funkcjonowania, organizm będzie czerpał z nadmiaru tkanki tłuszczowej zmagazynowanej w organizmie, co zaowocuje utratą masy ciała. Należy jednak zadbać o to, aby deficyt kaloryczny nie był zbyt drastyczny - dieta 1000 kalorii przy intensywnym wysiłku fizycznym, jak bieganie, rower czy ćwiczenia na siłowni, to zdecydowanie za mało!

Jak się zdrowo odżywiać: jedz mniej, ale z głową

Odwieczne pytanie wszystkich tych, którzy chcą schudnąć: jak zdrowo się odżywiać, będąc na diecie? Cóż - każdy organizm charakteryzują inne potrzeby i preferencje, dlatego szczegółowy jadłospis najlepiej konsultować z dietetykiem - diety z internetu nie będą mądrym pomysłem. Warto jednak stosować się do ogólnych zasad zdrowego odżywiania, takich jak:

  • ograniczenie tłuszczów,
  • regularne spożywanie warzyw,
  • zastąpienie jasnego pieczywa produktami pełnoziarnistymi,
  • eliminacja cukrów prostych (słodycze) na rzecz owoców,
  • odpowiednie nawadnianie organizmu od 2 do 3 litrów wody dziennie,
  • jedzenie o regularnych porach,
  • zamiast 3 obfitych posiłków, jedzenie 5 razy dziennie w mniejszych porcjach,
  • rezygnacja z wysoko przetworzonych produktów: wędliny, konserwy, gotowe dania itp.

Jak wyrzeźbić swoją sylwetkę: ćwicz regularnie

Kolejnym elementem składowym odpowiedzi na pytanie o to, jak wyrzeźbić swoją sylwetkę, jest regularna aktywność fizyczna - spacer, fitness, rower, bieganie, siłownia - wybór formy aktywności zależy od twoich preferencji i uwarunkowań zdrowotnych. Faktem jest, że pewne ćwiczenia pozwalają szybciej i bardziej efektywnie spalać tłuszcz - w szczególności mowa tu o ćwiczeniach aerobowych, jak bieganie, pływanie czy poszczególne rodzaje ćwiczeń na siłowni, wykonywane przy zwiększeniu przemian tlenowych w naszym organizmie.

Podstawą skutecznych ćwiczeń jest ich systematyczność. Absolutne minimum to aktywność fizyczna 3 razy w tygodniu, np. spacer, basen lub bieganie co drugi dzień. Obciążenia treningowe należy zwiększać powoli, stopniowo adaptując organizm do coraz większego wysiłku. Przeszacowanie swoich możliwości, szczególnie na początku, może skutkować poważnymi kontuzjami.

Równie istotny jest czas trwania treningu. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że przez pierwsze minuty aktywności fizycznej organizm pobiera energię głównie z glikogenu zmagazynowanego w wątrobie. Dopiero po około 25 minutach wysiłku fizycznego zwiększa się poziom spalania tkanki tłuszczowej, dlatego warto pamiętać o odpowiednio długim czasie treningu.

Nie stosuj drastycznych diet

Mające (niestety) licznych zwolenników drakońskie diety typu 500 kcal dziennie, są poważnym zagrożeniem dla zdrowia. Taka dieta może całkowicie wyhamować przemianę materii i poważnie zaburzyć inne procesy życiowe w twoim organizmie, dlatego głodzenie się lub ograniczanie dziennego posiłku do jednej marchewki i pomidora, przyniesie ci więcej szkody niż pożytku. Każda dieta powinna być konsultowana ze specjalistą - zarówno w zakresie ilościowym, jak i co do jakości spożywanych posiłków.

Pamiętaj o suplementacji!

Dostarczając mniejsze ilości składników odżywczych w czasie diety, należy pamiętać o suplementacji, która wzmacnia organizm i uzupełnia niedobory witamin i wartościowych elementów. Jeśli twoim priorytetem jest zbudowanie masy mięśniowej i wyrzeźbienie swojej sylwetki, z pomocą przychodzą również odżywki na masę, takie jak np. Mass Extreme. Stosowanie odżywek przed i po treningu, pozwala szybciej regenerować się mięśniom, dostarcza też optymalne ilości białka, będącego podstawowym budulcem masy mięśniowej.

Jak widać, spalanie tłuszczu i rzeźbienie swojej sylwetki nie wymaga dostępu do sekretnej wiedzy i nie musi kosztować cię mnóstwa pieniędzy, stresu oraz nerwów. W odchudzaniu - tak jak w życiu - najważniejszy jest zdrowy rozsądek. Odpowiednio zbilansowana dawka ruchu, właściwie dobrane pokarmy oraz optymalna suplementacja, pozwalają systematycznie, a przy tym bezpiecznie gubić zbędne kilogramy. Warto wiedzieć, jak zdrowo się odżywiać i korzystać z doświadczeń ekspertów, by mieć pewność, że nasze odchudzanie nie jest jednocześnie zagrożeniem dla naszego zdrowia.


Fotograficzne relacje z największych monieckich imprez

Startuj z nami   |   Napisz do nas   |   Dodaj bezpłatne ogłoszenie   |   Bezpłatny katalog firm   |   Zareklamuj się u nas

logo
2003-2019 © Copyright by e-Monki.pl
Wykorzystanie zdjęć publikowanych w portalu www.e-Monki.pl wymaga zgody redakcji portalu!