Preloader Image
wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024
<<< wstecz

Tylko 15 minut


15 minut przed komputerem zamiast wizyty w urzędzie skarbowym

Rozliczając się z podatku dochodowego za 2011 rok, zamiast iść ze swoim PITem do urzędu skarbowego, możesz wysłać go z własnego komputera drogą elektroniczną, poświęcając na to około 15 minut. A co ważne zrobisz to bez podpisu kwalifikowanego

Interaktywny formularz, za pomocą którego można wypełnić i wysłać swoje zeznanie podatkowe, należy pobrać ze strony www.e-deklaracje.mf.gov.pl Na stronie tej, znajduje się również szczegółowa instrukcja, jak to zrobić.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje związane ze składaniem deklaracji podatkowych za 2011 rok drogą elektroniczną:

1. Usługa adresowana jest do podatników składających dziewięć następujących rodzajów zeznań rocznych: PIT-16, PIT-16a, PIT-19a, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39. Dotyczy to również osób rozliczających się wspólnie z małżonkiem.
WAŻNE! Małżonkowie, którzy chcą wspólnie rozliczyć się z fiskusem za 2011 rok, nie muszą składać żadnego dodatkowego upoważnienia do podpisywania deklaracji. Wystarczy, że małżonek składający w formie elektronicznej wspólne zeznanie roczne, podpisze się sam.

2. Ministerstwo Finansów, chcąc zapewnić bezpieczeństwo świadczonej usługi, wprowadziło bezpłatny podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: imię, nazwisko, data urodzenia, NIP, PESEL oraz kwota przychodu określona w zeznaniu rocznym lub rozliczeniu podatnika złożonym za 2010 rok.

3. Podatnicy mogą złożyć zeznanie drogą elektroniczną do 30 kwietnia 2012 roku, ale warto pamiętać, żeby ze złożeniem zeznania przez Internet nie czekać do ostatniej chwili, ponieważ wiąże się to z ryzykiem nie otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania. W takiej sytuacji zeznanie nie zostanie przyjęte przez system, a w rezultacie późniejszego wprowadzenia poprawek złożone po terminie. Dlatego namawiamy do jak najszybszego skorzystania z drogi elektronicznej komunikacji z urzędem.

4. Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu powinien wydrukować, w momencie, kiedy jego zeznanie zostanie poprawnie zarejestrowane w systemie. To o tyle ważne, że UPO jest dla podatnika jedyny dowodem wysłania zeznania. Do jego wydrukowania posłuży numer referencyjny, który wyświetli się podatnikowi w chwili składania zeznania.

5. W rozliczeniach za 2011 rok, istnieje możliwość dokonania korekty zeznania również drogą elektroniczną. Należy pamiętać, żeby w przesyłanym formularzu zaznaczyć, że chodzi o korektę zeznania rocznego.

6. Przed rozpoczęciem wypełniania zeznania warto zainstalować na swoim komputerze najnowszą wersję 2.0.1 tzw. wtyczki e-Deklaracji, dostępną na stronie www.e-deklaracje.gov.pl w zakładce "Do Pobrania". Wersja ta poprawia błędy dostrzeżone w wersji poprzedniej.

7. Do Państwa dyspozycji są pracownicy pomocy technicznej systemu e-Deklaracje, czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 - 16.15, pod nr tel. 22 694-49-74 oraz adresem e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl


<<< wstecz
zamknij