Preloader Image
e-Monki
<<< wstecz

Własna firma


W związku z przedłużającą się procedurą podpisywania Umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, a Powiatem Monieckim o dofinansowanie Projektu „Własna firma – droga do osiągnięcia sukcesu” Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu Monieckiego informuje, iż przesunięty zostaje termin rekrutacji uczestników do projektu.

Zgodnie z Wytycznymi dla Beneficjentów Działania 6.2 wszystkie dokumenty związane z realizacją projektu (w tym Regulamin naboru wniosków, formularz rekrutacyjny) muszą być zaakceptowane przez Urząd Marszałkowski (procedura akceptacji może trwać do 30 dni) i podane do publicznej wiadomości na dwa tygodnie przed rozpoczęciem rekrutacji. Dlatego też przewidywany termin rozpoczęcia rekrutacji przewiduje się na pierwszą połowę listopada 2010r.

Projekt „Własna firma – droga do osiągnięcia sukcesu” skierowany jest do mieszkańców Powiatu Monieckiego mających pomysł na własną firmę i zamierzających założyć działalność gospodarczą ( z wyłączeniem osób, które posiadały zarejestrowaną działalność gospodarczą w okresie 1 roku przed przystąpieniem do projektu).

Projekt zakłada udział 40 osób. Osoby zakwalifikowane do projektu przejdą cykl szkoleń m.in. z podstaw przedsiębiorczości, prawa pracy, marketingu i wizerunku firmy, symulacji biznesu, odpowiedzialności przedsiębiorcy. W ramach projektu przewidziane są także spotkania z doradcą biznesowym – doradztwo w pisaniu biznes planów. Po zakończeniu szkoleń 30 osób, które opracuje najlepsze biznes plany otrzyma dotację w wysokości do 40 tys. zł na założenie działalności gospodarczej. Przewidziane jest także wsparcie pomostowe w wysokości 1317 zł miesięcznie, które ułatwi początkującemu przedsiębiorcy pokrycie obligatoryjnych opłat.

Wartość projektu to kwota ponad 2,3 mln zł w całości finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa.

Szczegółowe informacje udzielane są w Biurze Projektu: Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu, Al. Niepodległości 3 oraz telefonicznie:
Paweł Dąbrowski - Koordynator Projektu, tel. 784 440 799
Rafał Supiński - Zastępca Kierownika Wydziału, tel. 857 160 308

W związku z pojawiającymi się wątpliwościami poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

1. Czy o udziale w projekcie decydować będzie kolejność zgłoszeń?
NIE – o udziale decydować będzie liczba punktów uzyskanych podczas oceny komisji rekrutacyjnej. Kryteria i przypisana do nich waga punktów określona zostanie w Regulaminie naboru. Według założeń w projekcie weźmie udział 40 osób w tym:
- 30 kobiet i 10 mężczyzn
- 24 osoby zatrudnione i 16 osób bezrobotnych
- 12 osób powyżej 50 roku życia oraz 12 poniżej 24 roku życia,
- 12 osób z terenów wiejskich,
- 6 osób niepełnosprawnych.
Przeprowadzenie rekrutacji planowane jest w dwóch edycjach –I nabór połowa listopada, II nabór styczeń 2011r.

2. Czy w projekcie mogą wziąć udział rolnicy?
TAK – w projekcie przewidziano udział 24 osób zatrudnionych - w tym także osoby zatrudnione w rolnictwie.

3.Czy studenci mogą wziąć udział w projekcie?
Grupę docelową projektu stanowią osoby bezrobotne i pracujące, tym samym uczestnikiem projektu mogą być tylko osoby zarejestrowane jako bezrobotne w urzędzie pracy. Student nie zarejestrowany jako bezrobotny jest osobą nieaktywną zawodowo i jako taki nie kwalifikuje się do udziału w projekcie.

4.Czy możliwe jest dofinansowanie zakupu samochodu w celu prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie transportu?

Zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) Nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L Nr 379 z 28.12.2006), od 1 stycznia 2007 r. możliwe jest udzielanie pomocy de minimis dla przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu drogowego. Możliwość ta jest obwarowana następującymi warunkami:
-całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego w dowolnie ustalonym okresie trzech lat budżetowych może wynieść 100 000 euro (art. 2 ust. 2 rozporządzenia);
-pomoc de minimis nie może być udzielana na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego podmiotom gospodarczym prowadzącym działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarowego (art. 1 ust. 1 lit. g rozporządzenia).
W związku z powyższym nie możliwe jest przyznanie wsparcia finansowego na zakup samochodu. Wykaz działalności związanych z transportem drogowym zawarty jest w wykazie działalności wykluczonych opracowanym przez WE (stanowić będzie załącznik do regulaminu).

5. Kiedy będzie wypłacona dotacja?

Zgodnie z założeniami programowymi dotacja wypłacana jest po zakończeniu cyklu szkoleń i przyznaniu dofinansowania przez Komisję Oceny Wniosków (ocena biznes planów – wyłonienie najlepszych 30 spośród 40 zakwalifikowanych do projektu). Przewidywany termin wypłaty pierwszych dotacji –lipiec/sierpień 2011r.
<<< wstecz