Preloader Image
e-Monki
<<< wstecz

Warunki nauczania


Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego Państwowa Inspekcja Sanitarna w Mońkach rozpoczęła ocenę higieny warunków nauczania i uczenia się w placówkach oświatowo-wychowawczych (przedszkolach i szkołach). Kontrola w zakresie higieny procesu nauczania i uczenia się, oprócz oceny sytuacji, powinna zainteresować i zainspirować kierownictwo placówki do przystosowania środowiska szkolnego do potrzeb dzieci i młodzieży a także uświadomić konieczność inwestowania w promocję zdrowia uczniów.

Higiena procesu nauczania – uczenia się ma za zadanie ochronę ucznia przed niekorzystnymi warunkami związanymi z nauką/pracą w szkole. Warunki pracy w szkole mają wpływ na jego zdrowie i efekty nauczania – uczenia się, dlatego dyrektorzy szkoły odpowiedzialni są za stworzenie prawidłowych warunków i odpowiedniej organizacji pracy ucznia.

Zadaniem Państwowej Inspekcji Sanitarnej (PIS) jest kontrola warunków higieniczno-sanitarnych oraz nadzór nad higieną procesu nauczania. Sprawowanie nadzoru w tym zakresie ma na celu ochronę zdrowia uczniów przed ujemnymi zjawiskami związanymi z jego pobytem w szkole.

W związku z powyższym Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Mońkach wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów umożliwia zapoznanie się rodziców, dyrekcji i osób zarządzających placówkami z wymaganiami przedstawiając „Poradnik do oceny higieny procesu nauczania-uczenia się w szkole podstawowej”, który ma posłużyć jako wskazówka do stworzenia właściwych warunków higienicznych mających wpływ na proces nauczania.

A. Wędołowska

Poradnik do oceny procesu higieny nauczania


<<< wstecz